Dah jenguk tuh rajin2 la KLIK.. ^^

Sunday 9 February 2014

Handmade Friendship Bracelet



Assalamualaikum

Talking bout friendship. Okey, beberapa minggu yang lalu saya ada membeli benang kait, riben dan mix embelishment.

so, saya dengan lafaz Bismillahhirrahmannirrahim sebab dah bertahun tak buat knitting nih mula mengait benang tuh.

unfortunately, dia tak jadi. Entah apa liatnya benang tu tak jadi macam yang saya inginkan.

Lepas tu dengan sedikit rasa geram sebab mensia-siakan ilmu yang dipelajari selama beberapa hari dari makcik saya merangkap kakak mak saya, saya buat cara lama.

saya kait silang dengan hanya menggunakan tangan dengan menggabungkan beberapa jenis warna dan VOILA! hasilnya...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Yang ini sudah selamat di packing. Adik perempuan saya yang belajar di darjah lima tunjukkan homemade bracelet saya pada kawan-kawan dia dan mereka siap order. harga sebenar RM 3.80 tapi setelah di ubahsuai sedikit supaya bebudak tuh tak payah bayar harga mahal maka saya jual dengan hanya 50 sen. baiknye kitee an an?? ^^

yang nih pun 50 sen. purple plus black.

sama. banyak lagi kaler lain yang saya belum sempat masukkan. Akan di upload bila ada kesenggangan.

Adik saya ada tanya, kakak kenapa nak bagi harga murah??

firstly, saya tak letak cangkuk gelang yang harganya 10 biji RM 7.50
secondly, Benang dia lembut.
third, takkan nak bagi harga mahal pada budak-budak.

p/s bisneswumen sejak kecil. :3



1 comment:

  1. Andu bhaa...memang murah oke. tenaga dia kena byr rm0.50sen jak..huhu. xpa, kita buat baik, Allah balas yg lbih baik. smoga berjaya sllu. suda d sy follow ko ;-)

    ReplyDelete